Nowe rozwiązania IT mają usprawnić działanie firmy i poprawić jej wydajność. W praktyce jednak nie zawsze kończy się to sukcesem i zamiast rozwoju pojawiają się tylko nowe problemy przeszkadzające w pracy. Jak tego uniknąć?
Jaki jest budżet na wdrożenia?
Nowy system informatyczny zwykle jest kosztowną inwestycją dla firmy. Nim podejmie się ostateczną decyzję warto mieć pewność, że firma istotnie odniesie z tych zmian znaczącą korzyść, w przeciwnym razie będzie to tylko niepotrzebny wydatek. Błędne jest przy tym założenie, że tylko drogie rozwiązania zdają egzamin – dużo ważniejsze jest dopasowanie wdrażanego systemu do faktycznych potrzeb firmy. Jeśli pracownicy nie będą korzystać z połowy dostępnych funkcji, bo zwyczajnie są one zbędne i w żaden sposób nie ułatwiają wykonywania codziennych obowiązków, przeprowadzone wdrożenie IT można uznać za nietrafioną inwestycję.
Jaki jest cel wdrożenia?
Nowy system IT ma spełnić określone zadanie – przyspieszyć obsługę klienta, ograniczyć ryzyko popełniania błędów, usprawnić prace biurowe, unowocześnić sposób przechowywania i zabezpieczania danych. Trzeba po prostu jasno określić, czego konkretnie spodziewa się klient po wdrożeniu, bo sam fakt, że coś jest nowocześniejsze, nie ma jeszcze przełożenia na poprawę wyników przedsiębiorstwa. Korzystając z usług Enicom można liczyć na przygotowanie indywidualnego projektu. Wdrożenia będą tak przeprowadzone, by po zakończeniu prac firma szybko podniosła swoją efektywność, i to w ramach ustalonego wcześniej budżetu. Można też liczyć na stałą opiekę serwisową, co da pewność, że w razie niespodziewanych trudności szybko uda się znaleźć optymalne rozwiązanie.
Jak długo to potrwa?
Wdrożenia to zwykle dużo bardziej skomplikowany proces niż instalacja prostej aplikacji, która od razu działa bez przeszkód. Wdrożenia IT potrafią trwać nawet kilka miesięcy, co dobrze jest uwzględnić w swoich planach i tak zorganizować pracę firmy, by nie doszło do żadnych opóźnień czy błędów. Jeśli wdrożeniami zajmuje się wykwalifikowany zespół specjalistów, udaje się to przeprowadzić tak, że praktycznie w ogóle nie dochodzi do zakłóceń w codziennej działalności klienta, a do tego pracownicy mogą liczyć na szybkie szkolenie z obsługi programu.