Centra handlowe i pasaże to miejsca, w których klient często może znaleźć wszystko, czego akurat potrzebuje. Zazwyczaj w każdej galerii ma do wyboru co najmniej kilka sklepów z odzieżą, z kosmetykami, z produktami dla dzieci czy też ze sprzętami RTV i AGD. Jak sprawić, aby wszedł właśnie do naszego sklepu? Bardzo istotne jest tutaj pierwsze wrażenie i wyróżnienie się na tle konkurencji. Aby osiągnąć oczekiwany rezultat, często trzeba zgłębić tajniki marketingu lub… zaufać profesjonalistom.
Jak zaprojektować sklep, aby wyróżnić go spośród innych sklepów w galerii handlowej?
Projektując sklep – niezależnie od tego, co w nim sprzedajemy – musimy zdawać sobie sprawę z faktu, że konsument przechodzący obok wejścia będzie odbierał lokal wszystkimi zmysłami. Istotne jest więc zaintrygowanie jego wzroku, słuchu, a nawet węchu. Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, w jaki sposób pozyskuje się klientów. Wiedzą to przede wszystkim specjaliści od marketingu, którzy znają techniki oddziaływania na umysł konsumenta.
Przykładowo, projektując sklep jubilerski musimy stawiać na zimne światło i odbijające je powierzchnie, które sprawiają, że biżuteria rozbłyska. Z kolei projektując sklep z akcesoriami tekstylnymi do aranżacji wnętrz, stawiamy na ciepłe światło, przyjemną muzykę i słodkie zapachy, które kojarzą się z domem. Cała ta gra zmysłów ma przyciągnąć klienta, a także zachęcić go do powrotu – w końcu stanowi to cel każdego biznesmena.
Dlaczego warto zlecić zaprojektowanie sklepu profesjonalistom?
Projektowanie salonów sieciowych to usługa, z której może skorzystać każdy właściciel małego lub większego biznesu. Osoby zajmujące się aranżacją lokali komercyjnych posiadają wiedzę i doświadczenie w stosowaniu sztuczek, które przyciągają klientów. Podczas wykonywania swojej pracy biorą pod uwagę wiele czynników, w tym nawet pory dnia, w których klienci najliczniej przychodzą do galerii. Poznanie ich potrzeb pozwala projektantom stworzyć lokal będący odpowiedzią na oczekiwania, o których nawet sam konsument nie miał pojęcia. Dlaczego warto zlecić projektowanie salonów sieciowych?
Wynajem lokalu, w którym prowadzimy sprzedaż to spory koszt. Stratą byłoby zatem zaprzepaścić potencjał galerii jako miejsca, w którym pojawia się tak wielu klientów. Zyski ze sprzedaży powinny w pełni pokrywać koszty wynajmu takiego lokalu, a wbrew pozorom nie zawsze tak się dzieje. Problem często tkwi właśnie w aranżacji sklepu, która nie wyróżnia się na tle innych i nie przyciąga do siebie konsumentów. Aby to zmienić, trzeba zaufać tym, którzy odnieśli już sukces w dziedzinie projektowania sklepowych wnętrz – projektantom salonów sieciowych.