Comarch POS to wszechstronny i uniwersalny system do obsługi sprzedaży, transakcji i Klientów. Zapewnia kompleksowe wsparcie nie tylko w zakresie zarządzania sprzedażą stacjonarną, ale także obsługi kupującego online. Zobacz, dlaczego warto zainwestować w POS.
Oprogramowanie szyte na miarę
Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że sprawna obsługa sprzedaży to warunek konieczny nie tylko satysfakcji Klientów, ale także biznesowego sukcesu w handlu. Ocena organizacji obsługi Klienta w sklepie też będzie miała znaczący wpływ na postrzeganie marki. O wizerunkowym aspekcie nie można zapomnieć. Kupujący chce być dobrze obsłużony w każdym miejscu, a sprzedawca powinien mieć dostęp do wszystkich danych na jego temat i móc zrealizować transakcje z wielu kanałów sprzedaży. Proces zwrotów czy wymiany powinien być jak najbardziej zautomatyzowany, a możliwość zatowarowania sklepu łatwa i szybka. Narzędzia w tym zakresie muszą być dostosowane do skali sprzedaży i ilości punktów sprzedaży. POS (Point Of Sales) jest rozwiązaniem uniwersalnym i elastycznym, które można dostosować do indywidualnych potrzeb i okoliczności biznesowych. System przeznaczony jest zarówno dla mikroprzedsiębiorstw, małych sklepów, niewielkich, kilkuoddziałowych sieci, jak i dużych sieci handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych wyposażonych w wiele stanowisk kasowych.
POS – system kompleksowy
POS to wszechstronne oprogramowanie stanowisk kasowych i terminali płatniczych. Comarch POS, emblematyczne rozwiązanie w tym zakresie, przeznaczone jest dla sprzedawców pracujących na stacjonarnych stanowiskach kasowych. Umożliwia sprawną obsługę transakcji sprzedażowych. Comarch webPOS to rozwiązanie przeznaczone do obsługi Klienta online. System działa w modelu samoobsługowy, co sprawia, że Klienci mogą sami dokonywać transakcji. Z kolei Comarch POS Backoffice zaprojektowany został z myślą o mobilnej obsłudze procesów BackOffice, zapewnia wsparcie w procesach efektywnego zarządzania magazynem, takich jak przyjęcia, wydania, inwentaryzacja, zbieranie towarów pod zamówienia Klientów czy wydruk etykiet.
POS w praktyce
Walory Comarch POS docenią nie tylko sprzedawcy pracujący na stanowiskach kasowych, ale także pracownicy działający na zapleczu sklepu. Zadaniem systemu jest sprawne przeprowadzenie wszystkich operacji w zakresie obsługi Klienta, łącznie z przyjęciem i rozliczeniem towarów w sklepie. To, co odróżnia to rozwiązanie od standardowych narzędzi, to:
- Praca z wieloma dokumentami – dzięki temu na jednym stanowisku można obsługiwać kilku Klientów jednocześnie.
- Obsługa dowolnych form płatności – w dobie płatności mobilnych (BLIK, karta, itp.) rzecz nie do przecenienia.
- Wyświetlanie zdjęć towarów – pracownik w każdej chwili może podejrzeć opis, zdjęcie kasowanego towaru.
- Wielojęzyczne interfejsy – możliwość rozliczania transakcji międzynarodowych w dobie globalizacji to obowiązujący standard. Jednak światowy wymiar systemu to nie tylko wielojęzyczny panel użytkownika, czy możliwość rejestracji sprzedaży za pomocą różnych walut, ale także zgodność z przepisami krajowymi oraz integracja z lokalnymi rozwiązaniami prawnymi, stosowanymi w poszczególnych krajach. Interfejs działa w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.
Comarch POS posiada szereg udogodnień ułatwiających codzienną pracę. Najważniejsze to:
- Uniezależnienie od połączenia z Internetem – system automatycznie, niewidocznie dla obsługującego, przechodzi z trybu online na offline.
- Intuicyjna obsługa – możliwość szybkiego podjęcia pracy przy kasach przez osoby bez doświadczenia.
- Dopasowanie ekranu do potrzeb pracowników – dzięki możliwości dostosowania układu ekranu i przycisków do własnych indywidualnych preferencji, można podnieść komfort obsługi i wydajność pracy.
- Artykuły powiązane – wyświetlanie podczas sprzedaży artykułów powiązanych z kupowanym akurat produktem.
- Promocje pakietowe – system automatycznie naliczy rabat zgodnie z obowiązującą aktualnie promocją, pracownik nie musi znać wszystkich akcji i rabatów.
- Wystawianie oraz realizacja zamówień w POSie – możliwość wydania towarów zamówionych w sklepie internetowym lub innym kanale sprzedaży.
- Szybkie zwroty – rola sprzedawcy została ograniczona do minimum, cały proces został zautomatyzowany.
Integracja z systemami ERP
System POS jest integralną częścią Comarch ERP XT. Oferuje wsparcie zarówno w sprzedaży stacjonarnej, mobilnej, poza siedzibą firmy, jak i internetowej. Dzięki aplikacji przeznaczonej na tablety z systemem Android lub iOS, sprzedaż może być prowadzona nie tylko w zwykłym sklepie typu pop-up store, ale także na wyspach, kornerach, małych sklepach w galeriach handlowych oraz w terenie. Małe rozmiary urządzeń, które komunikują się bezprzewodowo, predestynują je do wykorzystania właśnie w takich warunkach. Za sprawą integracji z głównym systemem Comarch ERP XT, wszystkie wystawione dokumenty od razu są w nim dostępne, co umożliwia ich dalsze procesowanie, analizowanie czy przesyłanie (np. do księgowości).
Uniwersalność i elastyczność to dwie główne zalety systemu sprzedażowego Comarch POS. Dzięki temu firmy handlowe mogą dostosować aplikację do własnych wymagań biznesowych i prowadzić sprzedaż tam, gdzie akurat są Klienci.