Outsourcing IT jest obecnie jedną z popularnych form świadczenia usług informatycznych. Zobacz, kiedy warto zdecydować się na taką ofertę!
Przedsiębiorca nie musi tworzyć własnego działu zajmującego się sprawami IT, by korzystać z pomocy doświadczonych informatyków. Alternatywnym rozwiązaniem jest w tym przypadku outsourcing IT, który dostępny jest w formie usług oferowanych przez zewnętrzną firmę.
Zobacz, w jaki sposób oferowany jest outsourcing IT, jakie usługi obejmuje tego typu oferta i w jakich przypadkach warto się na nią zdecydować.
Outsourcing IT – na czym polega?
Usługi określane jako outsourcing IT polegają przede wszystkim na świadczeniu usług informatycznych przez firmę zewnętrzną.
Dzięki temu klient może wtedy otrzymać pełne wsparcie dotyczące różnych obszarów działania swojego biznesu pod kątem IT, jednak nie musi on decydować się na tworzenie własnego działu IT lub zatrudnianie informatyka.
Wybranie obsługi jak outsourcing IT pozwala zatem firmie na sprawne funkcjonowanie pod kątem informatycznym, także w przypadku pojawienia się nagłych problemów wymagających szybkiej interwencji. Wiele firm świadczących taki outsourcing zapewniają wsparcie przez 24 godziny na dobę.
Kto oferuje outsourcing IT?
Usługami jak outsourcing IT zajmuje się dzisiaj wiele firm. Są to firmy informatyczne, które specjalizują się w obsłudze informatycznej innych przedsiębiorstw.
Z tego typu oferty można aktualnie skorzystać w wielu lokalizacjach w Polsce – nie tylko w dużych miastach jak Warszawa, ale też w małych miejscowościach, co wynika również z dostępnych form prowadzenia obsługi.
Warto więc zapoznać się z różnymi propozycjami firm prowadzących outsourcing IT, aby wybrać taką, która będzie mogła zaoferować wymagany zakres usług w najlepszych cenach.
Jak świadczony jest outsourcing IT?
Aktualnie outsourcing IT oferowany jest w kilku formach, co powoduje, że dostęp do tego typu obsługi jest bardzo łatwy.
Z outsourcingu obsługi informatycznej można skorzystać w poniższych wariantach:
- obsługa przez internet – wsparcie jest dostępne za pośrednictwem czatów lub rozmów wideo, można też zgłaszać problemy przez wiadomości wysyłane do firmy outsourcingowej
- obsługa przez telefon – aby otrzymać wsparcie, należy skontaktować się z firmą prowadzącą outsourcing pod jej numerem telefonu
- obsługa stacjonarna – pracownik firmy outsourcingowej przyjeżdża na miejsce, by wykonać prace
Bardzo często outsourcing IT jest prowadzony we wszystkich z powyższych form, przy czym rodzaj obsługi zależny jest od problemu, z którym zgłasza się klient.
Jakie usługi obejmuje outsourcing IT?
Obsługa jak outsourcing IT jest bardzo szeroka i może obejmować różne czynności, na przykład są to:
- przygotowanie sieci informatycznej w firmie
- administrowanie siecią
- prowadzenie napraw usterek sprzętowych
- pomoc w przypadku awarii oprogramowania
- szkolenia pracowników w dziedzinie IT
- doradztwo IT, na przykład przy wyborze odpowiedniego wyposażenia do firmy
- przygotowanie polityki bezpieczeństwa IT
- przeprowadzanie kopii zapasowych danych w firmie
- ochrona przed zagrożeniami, na przykład atakami przez internet
- zakładanie stron internetowych
- promocja stron internetowych
Przedstawiony powyżej zakres usług jest jedynie wycinkiem, ponieważ outsourcing ITrównież może obejmować innego rodzaju prace. Warto wiec sprawdzić, co dostępne jest w ofercie firmy outsourcingowej, aby dostosować odpowiednią ofertę do swoich potrzeb.
Dla kogo outsourcing IT będzie najlepszym wyborem?
Przede wszystkim outsourcing IT to propozycja dedykowana dla firm, które wymagają częstego wsparcia informatycznego, ale nie mogą pozwolić sobie na stworzenie działu IT lub zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za obsługę informatyczną. To zatem przystępna cenowo propozycja także dla małych i średnich firm.
Warto więc wziąć pod uwagę oferty firm outsourcingowych i zastanowić się, czy outsourcing IT będzie dobrym rozwiązaniem. W wielu przypadkach szybkie i fachowe wsparcie ekspertów jest nieocenione, by firma mogła funkcjonować prawidłowo.