Artykuł partnera.
BMW to globalny podmiot działający na rynku motoryzacyjnym, który gwarantuje stabilną i satysfakcjonującą pracę. Doradca Serwisowy to osoba, której celem jest profesjonalna obsługa klienta już po zakończeniu działań sprzedażowych. Jego rola polega na kompleksowym wsparciu nabywcy pojazdu, zwłaszcza pod kątem usług serwisowych.
„Techniczny” opiekun klienta
Najważniejszym zadaniem, jakie musi spełnić Doradca Serwisu BMW, jest profesjonalna opieka nad klientem w ramach świadczonych już po sprzedaży usług serwisowych. Na proces ten składa się szereg obowiązków. Poniżej niektóre z nich.
- Doradztwo w ramach przeprowadzanych działań serwisowych, ich terminarza, a także pozostałych usług, jakie — w ramach serwisu — mogą być realizowane na rzecz klienta docelowego.
- Konsultacje serwisowe — to kolejny, bardzo ważny obowiązek doradcy. Zadaniem specjalisty jest ustalenie terminu przeprowadzenia usługi serwisowej, określenie jej zakresu, a także zaplanowanie kolejnych usług, które winny być świadczone w najbliższym czasie.
- Przyjmowanie zleceń — Doradca Serwisu BMW jest też zobligowany do tego, aby przyjmować zlecenia serwisowe od swych klientów. Obowiązek ten dotyczy również tych napraw, które są realizowane w ramach świadczeń gwarancyjnych.
- Prowadzenie dokumentacji — zadaniem Doradcy jest kompleksowe i czytelne wypełnianie całej dokumentacji serwisowej, w tym również należącej do właściciela samochodu książki serwisowej.
Współpraca na linii Klient — warsztat
Zadaniem Doradcy jest ustalenie zakresu i terminarza poszczególnych zadań po stronie Klienta, ale również dostosowanie ich do harmonogramu pracy warsztatu. Oznacza to, że Doradca Serwisu BMW musi być osobą kompetentną, która zna specyfikę pracy działu serwisowego i jednocześnie ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki pojazdowej. Co więcej, specjalista ten musi być osobą komunikatywną, która potrafi wynegocjować jak najlepsze warunki dla swego klienta.
Kompleksowy nadzór
Rolą doradcy nie jest wyłącznie organizacja świadczonych usług serwisowych. Jego obowiązkiem jest też kontrola procesu serwisowego. W tym celu nadzoruje on m.in.:
- zgodność realizowanych zleceń z przyjętym harmonogramem prac,
- sposób realizacji prac serwisowych, uwzględniając przy tym podejmowane przez serwis działania,
- działania podejmowane przez warsztat, aby w ten sposób dbać o dobre imię marki,
- sporządzanie dokumentacji serwisowej zgodnie z przyjętymi w marce BMW standardami obsługi klienta.
Mówiąc wprost — Doradca Serwisu BMW jest reprezentantem marki w zakresie działań związanych z działaniem serwisu. Jest to osoba, od której wymaga się przede wszystkim profesjonalizmu, ale też i troski o dobro klienta. Dzięki temu buduje on korzystny obraz marki wśród aktualnych i przyszłych klientów.
Na stronie https://www.praca-dealerbmw.pl/home/oferty-pracy/ można zapoznać się z aktualnymi ofertami pracy w BMW. Osoby, które chciałyby związać swoją przyszłość z tą marką, zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z listą dostępnych, ogólnopolskich ogłoszeń. Zapraszamy do kontaktu!