wtorek, 25 stycznia

Czym jest ekomarketing?

Ekomarketing to sposób komunikacji marketingowej, który opiera się na prezentowaniu środowiskowych walorów produktu, usługi czy ogólnie rzecz ujmując – środowiskowej orientacji marki. Co w praktyce oznacza ekomarketing? Jakie niesie korzyści? Sprawdźmy.

Ekomarketing – czym jest?

Ekomarketing, często nazywany także green marketingiem i zielonym marketingiem, to proces zarządzania produktem czy marką, obejmujący rozpoznawanie i zaspakajanie potrzeb konsumentów nie tylko w sposób zyskowny, ale też zgodny z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Edukacja ekologiczna oraz świadomość problemów klimatycznych przekładają się na decyzje zakupowe klientów. Możemy odnotować wzrost zainteresowania produktami, które wytworzono z poszanowaniem środowiska naturalnego, ale też zaobserwować skłonność do aktywnego brania udziału w różnych inicjatywach proekologicznych.

Jako ekomarketing możemy rozumieć strategię, w której propaguje się przedsięwzięcia związane z ochroną przyrody. W konsekwencji w firmach realizowane są nie tylko akcje proekologiczne, ale też wdrażane rozwiązania, które mają na celu ochronę planety – np.  modernizacja linii produkcyjnych, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, odzyskiwanie materiałów oraz edukacja pracowników i klientów.

Korzyści z zielonego marketingu

Ekomarketing to szeroko zakrojone działania, które jednocześnie tworzą skuteczną kampanię reklamową, jak i propagują postawy proekologiczne wśród odbiorców marki. Włączenie aspektów związanych z ochroną środowiska do strategii marketingowej niesie za sobą wiele korzyści dla firm, które na taki krok się decydują. Najważniejsze korzyści z zielonego marketingu to:

  • podkreślenie innowacyjnego charakteru przedsiębiorstwa i jego wartości;
  • wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki;
  • edukacja odbiorców, ale też pracowników w zakresie ochrony środowiska;
  • cała gama możliwości reklamowych w zakresie promowania usług i produktów.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę: https://adnext.pl/, zrzeszającą spółki marketingowe i technologiczne, które pomogą Ci „grać w zielone”!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close